Serielagsfinalerna och DM är spelade!

Publicerat: 2023-09-07 11:24

Nästan alla våra serielag tog sig vidare när finalerna skulle avgöras, samt ett par vinster i årets distriktsmästerskap.

Det har vart en fullspäckad vecka när 10 av våra 11 serielag gick vidare till finalspel i årets seriespel. Totalt hade vi ca 50 spelare som på varsina håll spelade serielagsfinaler och DM.

Vi vill börja med att tacka samtliga lag för säsongens representation av Skövde GK! Förutom att ni kämpat väl på grannklubbarna har ni på ett föredömligt sätt presenterat Skövde GK vid tävlingsledning både i serielagstävlingar och klubbtävlingar.

Distriktsmästerskapen

Till att börja med ska vi presentera årets distriktsmästare. På Onsjö GK spelade H25, och Rasmus Berghäll kunde ta hem medaljen strax före Erik Persson. På Koberg spelades D60/70, och Lena Larsson kunde återigen titulera sig som distriktsmästare i D70-klassen. Vi kan även notera att Mattias Kjellgren var högst inblandad i H50-klassen på Ulricehamns GK, där han och 3 spelare till delade förstaplatsen på 71 slag. Särskiljning och/eller särspel avgjorde, tyvärr inte åt Mattias fördel. Stort grattis till fina prestationer!

Seriespelsfinalerna

Som sagt så hade vi nästan alla lag representerade under finalerna. Här kommer en sammanfattning av resultaten.

H25 - Vinst på Onsjö GK

D25 - 3a på Falköpings GK

H40 - 2a på Läckö

H50 - 2a på Ulricehamn

H60 - 5a på Koberg

D60 - 3a på Ekarnas

H70 - 4a på Herrljunga

H75 - 7a på Herrljunga

H80 - 6a på Vara-Bjertorp

Återigen, stort tack till samtliga för ert deltagande och väl kämpat!

Lena Larsson blev återigen distriktsmästare!

H70 kämpade väl på Herrljunga

D60 representerade på Ekarnas GK