Årets Ryder Cup!

Publicerat: 2023-10-11 08:58

I årets ryder cup var det ynglingarna i H60 som utmanade de mer rutinerade laget H70. Det skulle visa sig att gammal är äldst!

Lördagen 7 oktober genomfördes prestigefyllda Ryder Cup mellan H60:s ungdomar och H70:s seniorer. Vädret var utmanande med mycket blåst och sol som dock inte värmde speciellt mycket. Åtta spelare från resp grupp var indelade i fyra lag sammansatta av spelare med högsta resp. lägst hcp. Spelades 18 hål där första 9 avgjordes i bäst boll mellan lagen för att sedan avlutas med 16 singel matcher. Bäst bollen spelades enligt spelarnas hcp. och i singel matcherna möttes de med lägst resp. högst hcp. enligt matchspels regler. Spelades om 2 poäng i varje match. Som slutlig segrare stod H70 med resultatet 17-7. Tävlingen avslutades med en gemensam lunch i klubblokalen.

Delar av årets H70 vid seriespelsfinalen i september.