Bra start på seriespelet!

Publicerat: 2023-05-15 14:22

Bra start på serielagsspelet!

Första omgången har spelats för de flesta av våra serielag, nån omgång har ställts in, och det ser ut som att vi fått en fin start!

D25 spelar första omgången tisdag den 16e maj på Lidköping.
D50(Bild, från höger; Monica,  Eva-Lotta,  Agneta, Maria och Eva LL )

Skövde, Knistad, Lundsbrunn och Mariestad är med och tampas i D50-serien. Denna omgång på Mariestad så vann Knistad, Lundsbrunn kom tvåa och Skövde kom på pallen - 6 slag efter Lundsbrunn. Knistad är överlägsna med 31 slag bättre än oss.

Eva Larsson-Levin hade bästa nettoscore och Monica Philipsen på andra plats. Laget är nöjda för dagen!

D60

Första omgången spelades på Breviken, där Skövdes damer kunde ta hem en seger med fem slags marginal till 2an Lundsbrunn.

H25

Första omgången spelades på Lidköping. Laget tog hem första platsen med hela 10 slags marginal, efter att Erik Persson slog låga 64(!) slag.

H40 spelar sin första omgång den 22a maj på Hökensås.
H50

Tog hem förstaplatsen på Billingens GK, med hela 17 slags marginal till 2an Mariestad.

H60

Dagen efter H50 hade vart på plats och dammat av Billingens GK, tog H60 plats och följde upp med bravur. Vinst med 16 slags marginal till 2an Hökensås.

H70

Spelade sin första omgång på hemmaplan, och lyckades hålla undan Mariestad med ett slags marginal för att ta förstaplatsen.

H75

Spelade första omgången på Breviken, och tog en 3e plats efter att Breviken & Hökensås delat på 1a platsen, endast 2 slag före.

H80 Spelar sin första omgång 24e maj i Mariestad.