Lagtävling Match!

Publicerat: 2023-03-28 10:57

Matchtävling SCRATCH PAR Skövde GK

Nu har DU chansen att tillsammans med en kamrat delta i Lagmatchtävling på Skövde GK.

Tävlingsbestämmelser:

Tävlingen spelas som en lagtävling match i 2-mannalag, helt utan handicap. Foursome och 2 singelmatcher. Lagen lottas först in i ett gruppspel, där alla möter alla. Minst två lag från varje grupp går vidare till slutspel som spelas under juli-september. Tävlingen är endast öppen för Skövde GK:s medlemmar.

Anmälan:

Sista anmälningsdatum är 23e april. Anmälan görs på mail till kricko06@gmail.com. Ta med namn och mobilnummer.

Regler:

• Tee 58 är ordinarie, men vill ett eller båda lagen spela från tee 63 är det tillåtet.
  • Varje ”match” går det att spela om 3 poäng;
    • 1p foursomematch – första 9 hålen
    • 1p per singelmatch – resterande hål
  • Om foursomematchen är färdig innan hål 9 startar singelmatcherna direkt på kommande hål.
  • Vid delning efter hål 9 i foursomematchen, eller efter hål 18 i en singelmatch, delas poängen mellan lagen.

Gruppspelet ska vara färdigspelat senast 30e juni. Ni tar själva kontakt med andra lag i gruppen och bestämmer datum för spel. Efter den 30e juni görs ett slutspelsschema där alla lag kommer att få som minst en placeringsmatch till att spela.

Startavgift:

100 kr per lag. Avgiften skall betalas till klubbens kansli före start i omgång 1.

Tävlingsledare:

Kricko                                             0709566171