Välkommen att bli medlem på Skövde GK!

Publicerat: 2023-09-08 10:38 - Skrivet av Hanna Thorsén

Välkommen att spela golf hos oss!

Södra banan spelas otroligt fin under hösten och nu erbjuder vi dig att spela resten av detta året fritt när du skriver på för medlemskap 2024! Dessutom startar inte dina betalningar förrän i januari!

Skövde Golfklubb är en av Skövdes största medlemsföreningar och drivs främst ideellt av dess medlemmar. Klubben har under säsongen ca 20st anställda i både kansliet, på banan och i träningsverksamheten. Totalt har klubben över 1500 aktiva medlemmar, i alla åldrar! Klubben utvecklas hela tiden och är i framkant med både digitalisering och utveckling av framtidens banskötsel.
Hos oss kan man spela golf på någon av våra 2 golfbanor; Norra banan, som har 9 hål och är i ett lite enklare stuk, eller den Södra som är vår nyrenoverade bana från 2018 med en brittisk hedbane-karaktär. På båda våra banor kan du anpassa din runda efter din nivå, med en handfull tee's att välja på.
Du kan även slå på vår range dygnet runt, genom att enkelt betala för en hink med bollar. Behöver du klubbor att slå med? Säg till så hjälper vi gärna till.

Medlemskap

Vi erbjuder flera olika medlemskap, men några av de absolut populäraste är;

• Guld - Ger fritt spel på båda våra banor alla dagar och tider, rabatter på våra samarbetsklubbar, samt 5 fria rundor vardera på Falköping och Lundsbrunn
  • Silver - Som guld, fast utan de 5 fria rundorna på Falköping och Lundsbrunn
  • Brons - Ger fritt spel på Södra på vardagar innan klockan 15.00. Norra fritt spel hela vardagarna. Rabatterad greenfee helgdagar.
  • Greenfeemedlem - Ger aktivt medlemskap och 2 gratis rundor på Södra, eller 4 rundor på Norra.
Vi har även rabatterat medlemskap för distansmedlemmar, juniorer, studerande och familj.
Våra medlemskap Guld, Silver och Brons kräver att man innehar en spelrätt. Antingen äger man den själv genom att köpa via vårt spelrättstorg, eller så går det att hyra via klubben för en fast summa.

Vid start av Guld-, Silver-, Brons- eller Norra banan -medlemskap under hösten 2023 börjar du din betalning i januari 2024 för medlemskap.

LÄS MER OM VÅRA MEDLEMSKAP HÄR OCH ANSÖKAN

Träning

Hos oss kan du även träna golf, antingen på egen hand eller tillsammans med någon av våra tränare. Rangen är öppen dygnet runt, och det är alltid påfyllt med bollar i automaterna.
Det absolut bästa sättet att bli bättre på golf är alltid att ta kontakt med en tränare. Vi erbjuder både privatlektioner, men också grupplektioner av många olika typer som är väldigt populära. Hos Elin kan du även köpa paket, med flera träningstimmar som går att nyttja under säsongen.
Om du vill kunna slå många slag på rangen så rekommenderar vi dig att köpa ett rangekort. Det är ett specifikt kort påfyllt med krediter som ger dig mängdrabatt på bollar från automaten.
MER INFORMATION OM VÅRA TRÄNARE OCH DRIVING RANGE