Arkitektens Buckla

De 16 bästa spelarna i nettotävlingen Arkitektens Tävling som spelades under KM kvalade in till Arkitektens Buckla. Ett spännande matchspel om ett förevigande med klubbens egna Claret Jug som skänkts av Christian Lundin.

Tävlingsregler:

1. Ni får ett särskilt matchhandicap under dessa matcher. Ert handicap har justerats utifrån ert resultat i Arkitektens Tävling. Se startschema. Matchhandicapet förändras inte mellan matcherna.

2. Matcherna spelas på Södra banan. Om spelarna kommer överens om annan bana går det bra. Det går bra att avgöra matchen över 9 hål. Finalen går över 18 hål på Södra samtidigt som Final onsdagsgolf spelas.

3. Vid oavgjort fortsätter matchen på hål 1 tills någon vinner ett hål. Alternativt kommer spelarna överens om lottning eller ett avgörande på puttningsgreen.

4. Matchregler gäller, se denna länk och kapitel 5.1.1 bl a. https://golf.se/globalassets/tavling/2019-spel--och-tavlingshandboken.pdf

5. Ni registrerar helst resultaten själva i erhållen länk så att resultaten kommer upp så snart som möjligt och syns nedan.

Lycka till!